מערכת מים אפורים

מזל טוב וברוכים הבאים לקהילת אוהבי המים של פרמה. מהיום יש לכם מערכת מים אפורים וזה מכניס אתכם ברשימת אלו שאכפת להם ומוכנים לעשות דבר בשביל זה – כל הכבוד!!

זכרו שמערכת מים אפורים היא אומנם מכשיר, אך מעבר לכך טהור המים נתמך ע"י צמחיה השוכנת בגינתכם', ובסביבה הזו חיים גם בני אדם. לכן יש להתייחס לעניין בכבוד ראש.

לפני שאתם מתחילים את הדרך החדשה עם מערכת המים האפורים, הא לכם מספר הצעות שיכולת לסייע בהצלחה.

אנחנו מבקשים שתקראו ואף תקריאו בפני דיירי הבית ואורחיו את הדברים הבאים. אי שמירה על כללים אלו יכולה להוות נזק למערכת ולגינה, ואף לבני האדם.

מערכת מים אפורים נביעה

בהצלחה

פרמה

אחזקה ושמירה למערכת מים אפורים:

מערכת מים אפורים מסוג "נביעה" אמינה ומשרתת גינות רבות בארץ בהצלחה רבה וללא תקלות.

על מנת להיות חלק מהצלחה זו אנו מבקשים מכם לפעול באופן הבה:

  1. חסכון במים- על אף שבחרתם לחסוך במים אין זה אומר שזה סוף התהליך. חשוב לצמצם את כמות המים שהמערכת מטהרת על מנת לאפשר לה לעמוד בעומסים קטנים יותר של לכלוך ובקטריות. ככל שתתמידו בכך המים היוצאים לגינתם יהיו איכותיים יותר.
  2. השתמשו בסבונים ידידותיים לסביבה- אין הוכחה מוחצת לכך שסבונים מחברה אחת טובים יותר משניה, אך בוודאות אנחנו יודעים כיום כי ישנם חומרים מסוכנים כגון s.l.s, כימיקלים על בסיס נתרן תת כלורי (אקונומיקה) הפוגעים ישירות במרקם הביולוגי של המערכת ומשם מזהמים את האדמה ואת עולם הצומח.
  3. הקטינו ככל הניתן את כמות הכימיקלים והסבון – גם חומרים ידידותיים לסביבה עלולים לפגוע מאוד במערכת ובאדמה. השתמשו במעט מהם. אחת הדרכים של הגוף לפנות רעלים היא דרך השתן ולכן כדאי לפני המקלחת להתרוקן בשרותים.
  4. הצמידו מסננות בכיורים ובמקלחות לבלימת חלקים ולכלוכים, פעולה שתחסוך לכם באחזקה ואף תשמור על המערכת לאורך זמן רב בתקינות מלאה.
  5. אחת לחודש נקו את המסננים ע"י שליפתם מגוף המערכת השתמשו בלחץ מים תחת קומפוסטר. הקפידו להשתמש בכפפות הגנה ליד. אחת לשנה יש לנקות את המכל כולו ע"י ריקונו דרך חור הניקוז או שאיבתו החוצה.
  6. הצעתנו היא שיהיה לכם ברזים לניקוי ידיים עם בוץ או שמנים מחוץ לבית, במידה ואתם מזרימים מי מטבח למערכת מים אפורים עליכם להקים מפריד שומנים או ברכת שלשולים ולמקמם לפני המערכת.
  7. יש להציב שקע חשמלי בקרבת המערכת, אין לפתוח את המערכת ולתחזקה כשהיא מחוברת לחשמל. אין להציב את השקע החשמלי תחת כיפת השמים.
  8. יש לפזר כמות של קומפוסט זבל וחיפוי סביב צמחים אותם המערכת משקה, ומדי שנה לתחח ולהוסיף חומר אורגני. ניתן להשקות קומפוסטרים באמצעות המים.
  9. אין להשקות צמחים חד שנתיים או מדשאות במערכת.
  10. במידה ונתקלתם בבעיה מכנית עם המערכת פנו לגנן פרמה לפתרון הבעיה.

 

הנהלת פרמה

3 תגובות
  1. מילכה
    מילכה אומר:

    אשמח לסיוע בנושא מערכת המים האפורים אצלי זקוקה להדרכה וסיוע בשטח עצמו

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *