שיתוף הציבור – מתכננים את הגינה יחדיו

על תכנון פרמקלצ'ר שמענו, אל עקרון שיתוף פעולה במקום תחרות התחברנו – וכעת אנחנו בשלים לשלב הבא והמנצח: לשלב בין שני הערכים הללו יחד! אני מזמין אתכם להתוודע לאחת המתודות היותר שימושיות בתכנון אדריכלות נוף ופיתוח עירוני בר קיימא: שיתוף הציבור.

אז במה בעצם הציבור משתתף?
המושג 'שיתוף הציבור' כולל בתוכו חמישה מרכיבים: קהילה מקומית, רשות מקומית, טבע, נוף ומורשת ואחרון חביב – האדריכל המבצע. אם עד עתה חמשת המרכיבים הללו היו קשורים בקשר מקרי, הרי שכעת הם מתחברים לכדי יצירת אמנות מנומקת היטב. הקשר האיתן החדש נובע מהרצון של כל אחד מהמרכיבים להיות חלק ממארג שלם, וליצור את סביבתם כפי שהם רואים לנכון, בהתאם לדמותם ומחשבתם. התוצאה היא יצירה משותפת ותכנון קשוב יותר, המותאם הן לקהילה המקומית וגם, פומפוזי ככל שזה ישמע, לדורות הבאים.

איפה זה "פוגש" אותנו?
• גינות קהילתיות טכני משחקים
• עיצוב מחודש של ישובים
• כבישים וכיכרות
• רחובות ירוקים
• ריאות ירקות

לבד, יחד ומה שביניהם
כשאני מוביל תהליך תכנוני באופן עצמאי, אני עוסק בהתבוננות בעולם שסביבי, לומד את השפה המקומית, את הצרכים והתנאים הטבעיים – ולאחר מכן מגיע להחלטות על פי שיקול דעתי בלבד. לעומת זאת, שיתוף הציבור הופך את התהליך כולו להרבה יותר… ובכן… שיתופי.
אני עובר את התהליכים יחד עם הקהילה ועובד בצמוד לנפשות הפועלות בה – גם ברמה האישית. לא מעט פעמים אני נקלע לסיטואציה בה אני מתלבט יחד עם אנשים שאמנם אין להם קשר למקצוע, אך יש בהם תשוקה עצומה וידע אינטואיטיבי – והתוצאות תמיד מעניינות מאוד. אני יודע שלעולם לא הייתי יכול להיחשף לדברים הללו בתכנון סוליסטי.

בנוסף, תכנון הגינה בשיתוף עם הקהילה מסייע לכולנו להבין את הצרכים האינדיבידואלים שלהם ולפעול על פיהם – בהתאם למרקם האנושי במקום, החזון המשותף של בני ובנות הקהילה והתוצר הסופי המדויק המתאים להם.
מפגש הקצוות בין ארבעת השותפים מוליד גן – אבל לא סתם גן, אלא כזה שיש בו אישיות שהיא חלק מה-DNA הייחודי של משתמשי המקום. בסופו של דבר, לא תרגישו רק שותפים לשיח, אלא גם תחושו שייכות אמיתית, רצון ותשוקה להיות חלק. נהדר, לא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *